0496 / 97 25 45 info@trouwfeestdj.be

Checklist DJ Trouwfeest

Deze DJ-checklist is een goede leidraad voor alles wat betreft licht, geluid, DJ en entertainment op uw trouwfeest.
We hebben deze samengesteld vanuit onze eigen ervaringen.

We tonen hier enkel de DJ Checklist. Een volledige & actuele checklist voor het plannen van een trouwfeest zult u online vinden bij Weddingplanners ed.

 

Checklist muziek

  • Algemeen
    • Moet de DJ zelf materiaal meebrengen, of heeft de feestzaal reeds luidsprekers die de DJ moet gebruiken?
    • Is er een geluidsbegrenzer? Google eens of het volume wel voldoende is.
    • Is er reeds disco-verlichting aanwezig op de dansvloer?
    • Mag een rookmachine / hazer gebruikt worden?
    • Hoeveel plaats is er beschikbaar voor de DJ? Sommige DJ’s hebben heel veel plaats nodig. Bij Trouwfeest DJ letten we erop dat alles proper en veilig opgebouwd wordt.
    • Waar moet de DJ staan? Zorg dat er ook rustiger tafels zijn. Als de zaal niet te groot is, kan de dansvloer best aan de kant van de zaal zijn, zodat er ook tafels zijn waar de muziek minder luid is. In een grote of heel lange zaal kan de dansvloer dan beter wél in het midden staan, omdat anders de afstand te groot wordt.
    • Grootte van de dansvloer: neem als richtwaarde dat de dansvloer groot genoeg moet zijn om 1/5 van het totale aantal gasten een disco-swing te laten dansen. 100 gasten is dus een dansvloer voor 20 personen (10 koppels die swingen).  Een te grote dansvloer zorgt voor een ‘leegte-gevoel’, terwijl dansers graag bij elkaar staan. Een te grote feestzaal kan ‘verkleind’ worden met verrijdbare bloembakken, schuifwanden of gordijnen. Maak het een gezellig samenzijn.
    • Beamer + projectiescherm: wensen jullie foto’s of video’s te projecteren tijdens het trouwfeest? Biedt de feestzaal dit aan, moet de DJ hiervoor zorgen, of zorgen jullie hier zelf voor?
  • Ceremonie
    • Luidsprekers, microfoons en CD/MP3 speler nodig?
    • Wie verzorgt het geluid?
  • Receptie
    • Zijn er luidsprekers in de tuin? Eventueel kan de DJ hier luidsprekers voorzien.
    • Keuze van de muziek: U kunt zelf een goede CD maken en aan de zaal afgeven.
    • U kunt ook een bandje huren?
  • Tijdens het eten
    • Intrede van de zaal:
      • Intrede van de gasten: meestal is dit gewoon leuke muziek. Soms heeft iedere tafel een thema en wordt er per tafel passende muziek bij afgespeeld.
      • Intrede eretafel: soms wordt de volledige eretafel (zonder het trouwkoppel) binnengevraagd op een speciaal liedje, of worden enkel de ouders van de bruid en bruidegom binnengevraagd op een liedje speciaal voor hen.
      • Intrede koppel: op welk liedje wensen jullie binnen te komen? Liefst een nummer met een zeker tempo en redelijk pittig. Als jullie aan tafel zijn, wordt er meestal een korte verwelkoming gezegd. Dit is gewoon enkele zinnetjes; een eventuele uitgebreide speech kan best later gebeuren.
    • Achtergrondmuziek tijdens het eten: overlaten aan de feestzaal, of zelf een CD maken hiervoor?
    • Sommige DJ’s beginnen reeds om 19h00 zodat ze ook de achtergrondmuziek verzorgen.
    • Soms wordt hier ook een bandje gevraagd. Dit kan zowel rustige achtermuziek zijn, als een coverband die dan ook de openingsdans live zingt.
    • Tussen de gangen door gebeurt het dat een goochelaar de mensen entertaint met kaart-trucjes. Een ‘valse kelner’ heeft minder succes.
    • Bedanking: meestal wenst het koppel enkele mensen te bedanken met een cadeau’tje. Dit kunt u het best doen na het hoofdgerecht, of na het dessert.
    • Dessert: wordt er een taart binnengebracht, of wordt alles via een buffet opgediend? Als er een taart binnengebracht wordt, wordt er een passend liedje afgespeeld. Wenst u hiervoor een specifiek liedje, of laat u dit aan de DJ over? De DJ is reeds aanwezig vanaf het dessert.
    • Na het dessert is het ideale moment om eventuele optredens van vrienden en collega’s te doen, of om enkele foto’s en video’s te projecteren. Vraag dit echter altijd op tijd aan bij de DJ! Een DJ legt niet graag een dansfeest stil omdat er plots nog een optreden voorzien is… .
  • Dansfeest
    • De DJ doet een korte aankondiging.
    • Jullie openingsdans: Kies een liedje dat heel persoonlijk is voor jullie. Het is jullie openingsdans, dus denk niet wat anderen ervan denken; dit is jullie mooiste moment! Zorg dat jullie hier allebei een goed gevoel bij hebben, en dat jullie hier spontaan op kunnen dansen. Jullie moeten dit rustig kunnen dansen, zonder jullie stappen te tellen, en zonder nadenken. Volg jullie gevoel!
    • 2e openingsdans: Meestal volgt hier een slow waarop gedanst wordt met de ouders. Sommige koppels vragen hier reeds alle mensen erbij om te slowen. En de echte fuifbeesten vragen hier geen slow, maar direct een goede dansplaat.
    • 3e openingsdans? Als de 2e openingsdans een slow was met enkel de ouders, dan worden de mensen erbij gevraagd op dit nummer. Meestal is dat een slow, maar de echte fuifbeesten hebben liever een goede dansplaat om erin te vliegen.
    • Dansmuziek:
      • Welke sfeer wensen jullie?
      • Welke muziekgenres wensen jullie?
      • Eventueel een playlist van 20 à 30 nummers.
      • Bepaalde liedjes die je absoluut niet wil horen?
    • Een specifiek liedje om de avond af te sluiten?

Aanvragen sinds 1 nov 2017:

2300

 

In 3 stappen de juiste DJ vinden en hen contacteren

Wij zoeken nog ervaren Allround DJ’s!